PP i Vox presenten esmenes per garantir i millorar el servei de taxi i per regular les autoritzacions de VTC amb limitacions
10 de enero de 2024

· Sebastià Sagreras: “La regulació d’autoritzacions dels VTC és indispensable per a evitar un allau de noves llicències d’aquest tipus de vehicles a Balears”

Els grups parlamentaris del Partit Popular i Vox han presentat sis esmenes a la Proposició de llei en tramitació parlamentària relativa al sector del taxi i els vehicles de turisme amb conductor (VTC) que tenen com a objectiu millorar el servei de taxi i la seva competitivitat, garantint el servei en totes les zones i en totes les franges horàries, i regular les autoritzacions dels VTC, des del respecte a la llibertat d’empresa i amb unes limitacions. “La regulació d’autoritzacions dels VTC és indispensable per a evitar un allau de noves llicències d’aquest tipus de vehicles a les Illes Balears” ha explicat el portaveu dels populars a la Cambra balear, Sebastià Sagreras, i ha recordat que “durant el 2023, davant la possibilitat de canvis legislatius derivada de les diverses sentències judicials al respecte, s’han presentat més de 10.000 sol·licituds de noves autoritzacions de VTC”.


Les esmenes recullen les propostes que ha treballat el Govern de les Illes Balears els darrers mesos, des de la Conselleria d’Habitatge, Territori i Mobilitat, en permanent negociació amb els sectors del taxi i de VTC, en relació a la modificació de la Llei 4/2014 de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears. Entre les novetats que s’incorporen, “es proposa regular la creació de les Àrees de Prestació Conjunta entre diversos municipis, per tal de contribuir a un ús més eficient del taxi i millorar el servei a la ciutadania; i una suspensió temporal d’atorgament de noves llicències de taxi i de VTC -fins a que s’aprovi un decret que estableixi els criteris per a la seva concessió- en base a l’estudi que considera suficients les autoritzacions ordinàries de taxi i VTC per donar servei a la població en temporada Baixa”.


Així, quant al sector del taxi, les propostes per a millorar la seva competitivitat inclouen mesures per flexibilitzar i modernitzar el servei, com augmentar la capacitat fins a nou places; permetre la possibilitat, mitjançant desplegament reglamentari, d’establir recorreguts a un preu tancat; i de fer viatges compartits mitjançant la contractació per plaça; augmentar el nombre de llicències per titular de taxi a un màxim de quatre; i establir la possibilitat, mitjançat desplegament reglamentari, de regular la utilització de noves aplicacions tecnològiques.


En relació amb la creació de les Àrees de Prestació Conjunta entre diversos municipis d’una mateixa illa, “es planteja aquesta mesura per unificar criteris i tarifes per a tots els taxis dels municipis adherits a l’àrea i per evitar que es facin recorreguts en buit, per exemple en el trajecte de tornada d’un servei a un altre municipi”. Per a la constitució d’aquestes àrees territorials de prestació conjunta, es proposa que requereixin de l’acord de dos terceres parts dels municipis i que aquestes representin un 75% de la població de cada àrea.


Pel que fa a noves llicències ordinàries de taxi i de VTC, es proposa una suspensió temporal del seu atorgament fins a l’aprovació del decret que estableixi els criteris objectius per a concedir noves autoritzacions, basats en la millora de la qualitat de l’aire, la gestió del transport, del trànsit i de l’espai públic. Per a l’aprovació del decret, es preveu un termini de sis mesos; i es proposa que, “mentre no s’hagi aprovat el decret, per cobrir les necessitats de la temporada alta, es podran atorgar noves autoritzacions temporals, de taxi i de VTC, amb un informe justificatiu”, ha exposat Sageras i ha afegit que “aquestes llicències temporals tendran un període de vigència de fins a quatre anys per tal de fer front a l’augment de necessitat del servei durant la temporada alta”.


En relació amb els VTC, es preveu que els serveis d’arrendament d’aquest tipus de vehicles s’hagin d’iniciar en el territori de l’illa on es trobi domiciliada l’autorització i es proposa una disposició transitòria per la qual les autoritzacions existents a l’entrada en vigor d’aquesta llei podran continuar prestant servei a tot el territori de la Comunitat Autònoma durant un període de quatre anys. Així mateix, es planteja que si es considera necessari per atendre la demanda de mobilitat, mitjançant decret es podran establir els terminis, condicions i procediment pel canvi de domicili de les autoritzacions vigents que així ho sol·licitin a l’entrada en vigor d’aquesta llei.


Compartir artículo

4 de diciembre de 2025
El batle: “Calvià creu en el projecte del PP i ja hem començat una transformació que continuarà fins al 2027”
3 de diciembre de 2025
· Els populars registren una iniciativa al Parlament en què exigeixen l’aplicació de la franquícia de l’IVA i la reducció i estabilització de les quotes de la Seguretat Social  · “La presidenta Prohens ja ha posat en marxa mesures fiscals encaminades a alleujar la càrrega sobre famílies, joves i empreses, mentre Sánchez penalitza l’esforç”
2 de diciembre de 2025
Segons el grup principal de l’oposició: “Amb tantes necessitats com té Inca, no ens podem conformar amb unes inversions mínimes, quan el pressupost de l’Ajuntament pel 2026 és de 42 milions d’euros”. 
2 de diciembre de 2025
· Sagreras denuncia que Sánchez i Abascal frenen les inversions, la millora dels serveis essencials i deixen les illes sense poder tramitar el pressupost per al 2026  · “Ambdues formacions han actuat més pendents de les estratègies nacionals marcades des de Ferraz i des de Bambú que de les necessitats reals de Balears”
2 de diciembre de 2025
El senador Cristóbal Marqués ha intervingut en la sessió de control al Govern d'aquesta tarda per preguntar al ministre Puente pel deute milionari que manté amb les aerolínies pel descompte de resident, que posa en risc la connectivitat de la nostra Comunitat Autònoma i ha demanat un calendari real de pagaments per garantir aquest dret. “Avui abordam un assumpte que afecta directament milers de persones que vivim en Balears, Canàries, Ceuta i Melilla. Territoris on la mobilitat aèria no és un complement sinó una necessitat bàsica, l'eina que ens fa possible aquesta igualtat amb la resta de ciutadans del país. Aquest retard en el pagament del descompte preocupa i molt”. “El seu funcionament és senzill: les aerolínies avancen el cost i l'Estat paga després, però això no està ocorrent i les empreses porten mesos alertant d'un deute cada dia més creixent. Les dades són contundents: el 2024 es va tancar amb 800 milions d'euros pendents d'abonar. No és un retard puntual sinó un problema derivat de la seva falta de projecte i de pressupostos”, ha assegurat. “Si avui estam parlant de retards milionaris i d'aerolínies que plantegen reduir els vols a les Illes Balears a l'hivern és per una simple raó: el Govern no està pagant perquè és incapaç d'aprovar uns pressupostos, i aquesta és la realitat que no poden amagar. Quan un Govern és incapaç d'aprovar uns nous comptes per a respondre a les necessitats actuals, el que ocorre és exactament això: es paralitzen pagaments i es tensiona un sistema essencial per a milers de persones que depenen del transport aeri”, ha denunciat Marqués. “No és culpa de les aerolínies, ni dels territoris afectats ni tampoc dels ciutadans. És culpa del seu Govern, perquè no han fet el seu treball, perquè no sap fer-lo. La connectivitat no pot dependre del caos del seu Govern i necessitam un calendari real de pagaments, perquè la responsabilitat d'aquesta situació és exclusiva de vostès. Menys Twitter i més pressupost”.
1 de diciembre de 2025
· Sagreras insisteix que el sostre de despesa incorpora 361 milions d’euros més per a Sanitat, Educació, Serveis Socials i Habitatge i exigeix “deixar d’obeir consignes nacionals per pensar en les Illes”
27 de noviembre de 2025
El senador del PP per les Illes Balears, Miquel Jerez, ha denunciat avui “l'absoluta falta de resultats després del recent viatge del ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, a Algèria, després que la pròpia secretària d'Estat de Seguretat, Aina Calvo, admetés el dilluns passat al Senat que no existeixen acords amb Algèria; tant de bo, però no existeixen”. Segons el popular, aquesta afirmació confirma que el Govern “ha tornat d'Algèria amb les mans buides i que tots els anuncis d'Interior eren pura propaganda sense cap traducció operativa”. A més, ha assenyalat que “les seves paraules demostren que el Govern no té una política migratòria seriosa ni una estratègia clara, especialment quan Balears és la comunitat autònoma més afectada per l'arribada de pasteres procedents d'Algèria”. En aquest sentit, Jerez ha lamentat que el Govern de Pedro Sánchez “porti setmanes parlant d'avanços i acords per després veure com la pròpia secretària d'Estat ho desmenteix en seu parlamentària assegurant que si no existeix cap acord amb Algèria, no existeix política migratòria. I si no existeix política migratòria, Balears queda completament desprotegida”, ha assenyalat el senador. D'altra banda, Miquel Jerez ha estat categòric: “És inacceptable. El Govern ha utilitzat un viatge oficial per fabricar un relat que, en qüestió de dies, es desmunta. Amb la immigració no s'ha de fer propaganda. Això va de protegir les nostres fronteres, de reforçar els nostres cossos de seguretat i d'impedir que les màfies continuïn utilitzant la ruta algeriana com a porta d'entrada a Europa”. “L'absència d'acords efectius amb Algèria és la prova més evident del fracàs de la política exterior del Govern. Algèria no accepta retorns i no activa mecanismes conjunts perquè la diplomàcia espanyola ha perdut pes, capacitat de negociació i autoritat. D'aquesta manera resulta impossible implementar polítiques dissuasives en origen. Per a Algèria, el govern de Sánchez ha deixat de ser creïble. I Balears està pagant les conseqüències”, ha conclòs Jerez. El senador va recordar que la presidenta del Govern, Marga Prohens, ha reclamat a Brussel·les que Frontex actuï sobre la ruta algeriana, i va lamentar que el Govern central “ni doni suport aquesta petició ni exerceixi la pressió diplomàtica necessària per convertir Balears en zona prioritària de vigilància europea”. “És incomprensible que, mentre s'enfonsen embarcacions en les nostres aigües i es busquen desapareguts, Frontex no tingui un desplegament estable aquí. El que falta no són eines: el que falta és voluntat política”, ha afirmat. “Ha hagut de produir-se un naufragi. Han arribat tard, massa tard. Aquestes són les conseqüències reals de no tenir acords, de no tenir política exterior i de no tenir un desplegament europeu a Balears. Ho digui Rodríguez Badal o ho digui Aina Calvo: la realitat és tossuda i la realitat és aquesta”.
26 de noviembre de 2025
· Els populars presenten una proposició de llei per ampliar els delictes que impedeixen l’accés a professions amb contacte amb menors en la Llei de Protecció de la Infància  · Sagreras veu una “llacuna en la llei nacional” que “ja ha provocat episodis com els que hem vist aquest inici de curs a Son Sardina”
25 de noviembre de 2025
El senador Marqués defensa una moció per blindar amb 1.2000 aquest dret dels ciutadans insulars i d'altres territoris Recorda que Armengol també ha bloquejat l'esmena del PP a la Llei de Navegació Aèria, l'única via parlamentària que podia solucionar-lo El PSOE torna a obeir Sánchez i a trair les Illes Balears
25 de noviembre de 2025
· Avalada la iniciativa estratègica dels populars per ampliar l’oferta universitària, reduir l’impacte de la insularitat i garantir un model acadèmic sotmès als màxims estàndards de qualitat i control públic
Mostrar más