La portaveu del PP, Núria Riera: "Era un acord del pacte de Raixa de l'esquerra i ho varen tenir tancat 8 anys a un calaix, noltros complim amb els nostres acords de govern".
El grup popular presenta una moció en el Ple per a instar el Consell de Mallorca a dur a terme el projecte constructiu del tram I del Segon Cinturó (Ma.-30), aquest va des de Coll d'en Rabassa fins als dipòsits de CLH.
Aquesta infraestructura és una via d'enllaç que "permet la descongestió de la Via de Cintura, millora la fluïdesa i permet l'accés a Palma, així com la connexió amb la carretera Palma- Manacor (Ma.-15) i l'autopista de Llevant (Ma.-19)".
La portaveu popular, Núria Riera, ha recordat que "la necessitat de la seva execució ha trobat sempre un consens per part dels diferents grups polítics". No obstant això, aquest projecte finalment no va a ser conclòs i "ha estat oblidat en un calaix durant vuit anys per l'antic govern d'esquerres".
"Cladera no sols ho va afegir en els seus acords de Raixa per a convèncer als mallorquins, sinó que ho va dir a totes les entrevistes electorals reconeixent que s'havia de fer".
A més de desbloquejar el trànsit, és una solució que permet "reduir la perillositat que afecta els veïns de Son Ferriol, ja que la carretera passa per les seves teulades", així com "disminuir l'impacte visual i sonor".
Aquest projecte "ja està en marxa des del departament de Mobilitat, ja que és un compromís del president, Llorenç Galmés, i comptarà aproximadament "amb 100 milions d'euros". Riera ha criticat que en la passada legislatura es "deixés perdre 230 milions d'euros del conveni de carreteres que pertanyen als mallorquins".
Així mateix, l'execució del tram I és "prioritària per a Mallorca" per a poder "complir les funcions per la que va ser dissenyada aquesta via". El model subterrani d'aquest tram permetrà una "millora d'una xarxa viària que ja existeix i suposa una aposta per la mobilitat sostenible dins la possibilitat d'ampliar les zones verdes, els carrils bici i aparcaments dissuasius".
Compartir artículo
