El Consell de Malorca està elaborant en temps rècord un esborrany de normativa arran del primer estudi de càrrega de la xarxa viària, després de vuit anys que l’esquerra miràs cap a un altre costat en termes de saturació a les carreteres
El Consell de Mallorca està treballant en una Proposició de Llei pionera per regular l'entrada de vehicles a l’illa. Es tracta d’un pas decisiu per fer front a la saturació viària que pateix Mallorca, una problemàtica agreujada per la inacció dels governs anteriors.
Després de vuit anys en què els partits d’esquerres varen ignorar el problema, l’actual equip de govern ha posat fil a l’agulla gràcies al primer estudi de càrrega de la xarxa viària, una eina que ni el PSIB ni MÉS s’atreviren a impulsar. L’estudi revela dades contundents: només l’any 2023 varen entrar gairebé 400.000 vehicles pels ports de Mallorca.
Davant aquesta realitat, el Consell de Mallorca ja ha iniciat la redacció de la normativa amb el suport dels serveis jurídics i tècnics, i sobre la base d’una resolució del conseller de Mobilitat i Territori, Fernando Rubio. La futura llei preveu tres mesures claus:
Regular l’entrada de vehicles que no tributin a Balears o que no estiguin matriculats a les Illes.
Establir un topall al nombre de cotxes de lloguer que poden circular per Mallorca.
Aplicar una taxa amb efectes dissuasoris a cada vehicle que entri a l’illa per via marítima.
“És gairebé còmic que ara els partits d’esquerres es queixin de la saturació quan és una conseqüència directa de la seva gestió. Aquesta és la seva herència, i nosaltres li posam remei en temps rècord”, han assenyalat la consellera Magdalena Garcia
A més, des del Partit Popular han recordat que va ser la pròpia Catalina Cladera qui, sent presidenta del Consell, va aturar qualsevol mesura per combatre la saturació viària. “Ara ens ve amb sermons? No té ni cap ni peus”, han conclòs.
Compartir artículo
