Jaime Martínez demana la retirada del PMUS, que “suposarà la mort per asfíxia dels mercats municipals” i “arruinarà molts comerços”
13 de mayo de 2022
  • Alerta que el pla està “invalidat de ple fins que no compti amb l’informe preceptiu i vinculant del Consell de Mallorca”
  • Denuncia que tant el PMUS com el PGOU s'han fet amb dades poblacionals desfasades, cosa que al seu parer acabarà provocant “molts problemes i zero solucions”
  • Critica que després de 7 anys “no s'ha construït ni un aparcament subterrani i alerta que “després de la persecució del cotxe s'inicia una creuada contra les motos”

El president del PP de Palma, Jaime Martínez, ha demanat avui la retirada del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) redactat per l'equip de govern del batle Hila i que ha alertat que “suposarà la mort per asfíxia dels mercats municipals” i “arruinarà molts de comerços”, ja que “fins que no existeixi el informe preceptiu i vinculant sobre mobilitat emès pel Consell de Mallorca, el procés iniciat per Cort queda invalidat de ple”.

En una compareixença davant dels mitjans de comunicació a la Plaça d'Espanya, on també ha estat present la portaveu del PP de Palma a Cort, Mercedes Celeste, i la regidora Lydia Pérez, el líder dels populars palmesans ha criticat “les presses amb què està actuant el batle Hila” mancant un any per a les eleccions. “A Hila se li acaba el temps i està intentant ficar-nos amb calçador el seu model de ciutat sense comptar amb tots els que tenen molt a dir com els ciutadans, els sectors econòmics i la resta de les institucions. Ja ho estam veient amb la tramitació PGOU, on ha rebutjat les al·legacions presentades pel Govern i el Consell de Mallorca, i torna a fer-ho ara amb el PMUS”, ha afegit.

Amb això, ha dit, està generant “un caos administratiu i, el que és pitjor, provocant la inquietud de molts comerciants que veuen com aquest pla, fet sense cap ni peus, està a punt d'arruïnar els seus negocis”. D'aquesta manera, Jaime Martínez es refereix a l'afany del govern d’Hila d'implementar el model de 'superilles', una mesura prevista també al PGOU encara pendent d'aprovació. “Hila està actuant de manera desordenada i no s'adona que el que únic que aconseguirà és la ruïna de molts comerços i, sobretot dels mercats municipals, que moriran per l'asfíxia que patiran per culpa d'un PMUS que incrementa les prohibicions sobre l'ús del vehicle privat empreses fa 7 anys per l'esquerra”, ha assenyalat.

Per tot això, ha demanat a l'equip de govern municipal que paralitzi la tramitació del PMUS fins que es conegui l'opinió del Consell de Mallorca però, també, fins que no existeixi un estudi econòmic que reflecteixi de forma clara, contrastada precisa de quina manera afectarà aquest pla als comerços i mercats municipals de Palma”.

Jaime Martínez ha explicat que el PP de Palma ha presentat un total de vuit esmenes al PMUS, una altra de les quals consisteix en la retirada de les mesures que l'esquerra pretén aplicar sobre les motocicletes, com l'eliminació de la lliure entrada als ACIRE i de la possibilitat d'utilitzar el carril bus, o l'aplicació del pagament de l'ORA. “La motocicleta és un vehicle eficient i menys contaminant que els cotxes ja que la facilitat d'aparcament disminueix el temps de mobilitat i, en conseqüència, les emissions. Dificultar també la mobilitat a les motocicletes suposarà agreujar el problema de la mobilitat a Palma”, ha dit per afegir que “després de la persecució del cotxe, Hila inicia ara una creuada contra les motos”.

En aquest sentit, ha apuntat que “mentre es dedica a prohibir i perseguir, Hila s'oblida de regular i de gestionar” referint-se que, “després de set anys, no hem vist ni un sol dels aparcaments subterranis promesos mentre Palma ha perdut més de mig miler de places d'estacionament com a conseqüència de les darreres de vianants i obres de carrils bici. Palma té una llista d’espera de places daparcament que supera les 2.600 peticions, molt per damunt de les que preveu el PMUS, i cal construir aquestes infraestructures tenint la SMAP 9 milions deuros paralitzats al banc”.

A més, ha apuntat que tant el PGOU com el PMUS “s'estan fent amb dades poblacionals desfasades” pel que tenint en compte el creixement poblacional de Palma en els darrers anys, “el document que preveu aprovar el govern municipal acabarà provocant molts problemes i zero solucions”.

Compartir artículo

4 de diciembre de 2025
El batle: “Calvià creu en el projecte del PP i ja hem començat una transformació que continuarà fins al 2027”
3 de diciembre de 2025
· Els populars registren una iniciativa al Parlament en què exigeixen l’aplicació de la franquícia de l’IVA i la reducció i estabilització de les quotes de la Seguretat Social  · “La presidenta Prohens ja ha posat en marxa mesures fiscals encaminades a alleujar la càrrega sobre famílies, joves i empreses, mentre Sánchez penalitza l’esforç”
2 de diciembre de 2025
Segons el grup principal de l’oposició: “Amb tantes necessitats com té Inca, no ens podem conformar amb unes inversions mínimes, quan el pressupost de l’Ajuntament pel 2026 és de 42 milions d’euros”. 
2 de diciembre de 2025
· Sagreras denuncia que Sánchez i Abascal frenen les inversions, la millora dels serveis essencials i deixen les illes sense poder tramitar el pressupost per al 2026  · “Ambdues formacions han actuat més pendents de les estratègies nacionals marcades des de Ferraz i des de Bambú que de les necessitats reals de Balears”
2 de diciembre de 2025
El senador Cristóbal Marqués ha intervingut en la sessió de control al Govern d'aquesta tarda per preguntar al ministre Puente pel deute milionari que manté amb les aerolínies pel descompte de resident, que posa en risc la connectivitat de la nostra Comunitat Autònoma i ha demanat un calendari real de pagaments per garantir aquest dret. “Avui abordam un assumpte que afecta directament milers de persones que vivim en Balears, Canàries, Ceuta i Melilla. Territoris on la mobilitat aèria no és un complement sinó una necessitat bàsica, l'eina que ens fa possible aquesta igualtat amb la resta de ciutadans del país. Aquest retard en el pagament del descompte preocupa i molt”. “El seu funcionament és senzill: les aerolínies avancen el cost i l'Estat paga després, però això no està ocorrent i les empreses porten mesos alertant d'un deute cada dia més creixent. Les dades són contundents: el 2024 es va tancar amb 800 milions d'euros pendents d'abonar. No és un retard puntual sinó un problema derivat de la seva falta de projecte i de pressupostos”, ha assegurat. “Si avui estam parlant de retards milionaris i d'aerolínies que plantegen reduir els vols a les Illes Balears a l'hivern és per una simple raó: el Govern no està pagant perquè és incapaç d'aprovar uns pressupostos, i aquesta és la realitat que no poden amagar. Quan un Govern és incapaç d'aprovar uns nous comptes per a respondre a les necessitats actuals, el que ocorre és exactament això: es paralitzen pagaments i es tensiona un sistema essencial per a milers de persones que depenen del transport aeri”, ha denunciat Marqués. “No és culpa de les aerolínies, ni dels territoris afectats ni tampoc dels ciutadans. És culpa del seu Govern, perquè no han fet el seu treball, perquè no sap fer-lo. La connectivitat no pot dependre del caos del seu Govern i necessitam un calendari real de pagaments, perquè la responsabilitat d'aquesta situació és exclusiva de vostès. Menys Twitter i més pressupost”.
1 de diciembre de 2025
· Sagreras insisteix que el sostre de despesa incorpora 361 milions d’euros més per a Sanitat, Educació, Serveis Socials i Habitatge i exigeix “deixar d’obeir consignes nacionals per pensar en les Illes”
27 de noviembre de 2025
El senador del PP per les Illes Balears, Miquel Jerez, ha denunciat avui “l'absoluta falta de resultats després del recent viatge del ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, a Algèria, després que la pròpia secretària d'Estat de Seguretat, Aina Calvo, admetés el dilluns passat al Senat que no existeixen acords amb Algèria; tant de bo, però no existeixen”. Segons el popular, aquesta afirmació confirma que el Govern “ha tornat d'Algèria amb les mans buides i que tots els anuncis d'Interior eren pura propaganda sense cap traducció operativa”. A més, ha assenyalat que “les seves paraules demostren que el Govern no té una política migratòria seriosa ni una estratègia clara, especialment quan Balears és la comunitat autònoma més afectada per l'arribada de pasteres procedents d'Algèria”. En aquest sentit, Jerez ha lamentat que el Govern de Pedro Sánchez “porti setmanes parlant d'avanços i acords per després veure com la pròpia secretària d'Estat ho desmenteix en seu parlamentària assegurant que si no existeix cap acord amb Algèria, no existeix política migratòria. I si no existeix política migratòria, Balears queda completament desprotegida”, ha assenyalat el senador. D'altra banda, Miquel Jerez ha estat categòric: “És inacceptable. El Govern ha utilitzat un viatge oficial per fabricar un relat que, en qüestió de dies, es desmunta. Amb la immigració no s'ha de fer propaganda. Això va de protegir les nostres fronteres, de reforçar els nostres cossos de seguretat i d'impedir que les màfies continuïn utilitzant la ruta algeriana com a porta d'entrada a Europa”. “L'absència d'acords efectius amb Algèria és la prova més evident del fracàs de la política exterior del Govern. Algèria no accepta retorns i no activa mecanismes conjunts perquè la diplomàcia espanyola ha perdut pes, capacitat de negociació i autoritat. D'aquesta manera resulta impossible implementar polítiques dissuasives en origen. Per a Algèria, el govern de Sánchez ha deixat de ser creïble. I Balears està pagant les conseqüències”, ha conclòs Jerez. El senador va recordar que la presidenta del Govern, Marga Prohens, ha reclamat a Brussel·les que Frontex actuï sobre la ruta algeriana, i va lamentar que el Govern central “ni doni suport aquesta petició ni exerceixi la pressió diplomàtica necessària per convertir Balears en zona prioritària de vigilància europea”. “És incomprensible que, mentre s'enfonsen embarcacions en les nostres aigües i es busquen desapareguts, Frontex no tingui un desplegament estable aquí. El que falta no són eines: el que falta és voluntat política”, ha afirmat. “Ha hagut de produir-se un naufragi. Han arribat tard, massa tard. Aquestes són les conseqüències reals de no tenir acords, de no tenir política exterior i de no tenir un desplegament europeu a Balears. Ho digui Rodríguez Badal o ho digui Aina Calvo: la realitat és tossuda i la realitat és aquesta”.
26 de noviembre de 2025
· Els populars presenten una proposició de llei per ampliar els delictes que impedeixen l’accés a professions amb contacte amb menors en la Llei de Protecció de la Infància  · Sagreras veu una “llacuna en la llei nacional” que “ja ha provocat episodis com els que hem vist aquest inici de curs a Son Sardina”
25 de noviembre de 2025
El senador Marqués defensa una moció per blindar amb 1.2000 aquest dret dels ciutadans insulars i d'altres territoris Recorda que Armengol també ha bloquejat l'esmena del PP a la Llei de Navegació Aèria, l'única via parlamentària que podia solucionar-lo El PSOE torna a obeir Sánchez i a trair les Illes Balears
25 de noviembre de 2025
· Avalada la iniciativa estratègica dels populars per ampliar l’oferta universitària, reduir l’impacte de la insularitat i garantir un model acadèmic sotmès als màxims estàndards de qualitat i control públic
Mostrar más