- “Presentam tres esmenes perquè el transport de Balears no sigui de segona”
- Se sol·licita la consideració d'interès estratègic i general a les infraestructures ferroviàries, a més s'assegura el finançament en considerar transport metropolità no sols a Palma sinó en tot el territori balear
- Els populars recorden que “mentre que els socialistes demanen més burocràcia, el PP presenta esmenes útils que marquen la diferència”
Els diputats balears en el Congrés, José Vicente Marí, Sandra Fernández i Joan Mesquida, han registrat esmenes al Projecte de Llei de Mobilitat Sostenible per garantir el finançament del transport públic de les Illes Balears i que aquest “no sigui de segona”.
La primera esmena estableix que les infraestructures ferroviàries de Balears i Canàries, encara sense formar part de la Xarxa Ferroviària d'Interès General, seran considerades d'interès estratègic i general per part de l'Estat. L'administrador general d'infraestructures ferroviàries intervendrà en el desenvolupament d'aquestes xarxes mitjançant la inversió directa en aquestes, o bé mitjançant la signatura de convenis de col·laboració amb Balears i Canàries, amb la finalitat de garantir el finançament dels costos de construcció i explotació d'aquestes xarxes.
La segona esmena sol·licita que el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible adaptarà el desenvolupament de la llei i, en general, les polítiques en matèria de transports i mobilitat, tenint en consideració les especials circumstàncies dels territoris insulars de Balears i Canàries. A més, exposa que els fons d'aquesta llei seran addicionals als del REB.
Finalment, s'ha registrat una tercera esmena perquè, a l'efecte del Fons de Mobilitat, el transport de Balears tengui la consideració de metropolità i, per tant, accedeixi a les ajudes de finançament a les quals avui només accedeix el transport públic de Palma.
Per al portaveu adjunt del GPP José Vicente Marí, “les esmenes presentades recullen les reivindicacions del Govern de les Illes Balears en matèria de transport amb l'objectiu que el transport públic de Balears no sigui, per a Sánchez, un transport de segona divisió”.
“D'aprovar-se, garantirem el finançament estatal de les infraestructures ferroviàries, l'accés del transport interurbà de les illes al finançament estatal (i no sols Palma, com fins al moment) i assegurarem que Sánchez i Armengol no jugaran al joc de triler. Per tant, excloem aquests fons que recull la llei dels quals s'inclouen en el règim econòmic perquè no ens els descomptin”, segons Marí.
“No és útil presentar esmenes, com fan els socialistes, per demanar més burocràcia i informes i per certificar que el REB d'Armengol no val de res, més si tenim en compte que volen introduir el finançament del transport de mercaderies en aquesta llei quan d'això ha d'ocupar-se el règim econòmic. La diferència és que el PP sí que es preocupa del nostre transport i del seu finançament i, especialment, per comptar amb transport de primera i de qualitat”, ha conclòs.
Compartir artículo
