- El populars asseguren que seguiran protegint i defensant el paisatge, el sòl rústic i el dret dels veïnats a decidir sobre el futur del seu municipi.
En el ple del consistori celebrat aquest dijous, el Partit Popular de Pollença ha votat a favor d’una moció per rebutjar la implantació de centrals d’emmagatzematge d’energia en sòl rústic degut al greu impacte mediambiental i econòmic que suposarà pel municipi.
“La postura del PP de Pollença és clara: rebutjam la implantació de qualsevol tipus de central d’emmagatzematge d’energia en sòl rústic al nostre municipi i demanam a les administracions competents que no autoritzin aquest tipus de projectes degut al greu impacte que generen”, adverteixen els populars.
Cal recordar que fou el Govern del Pacte de Francina Armengol el que va aprovar les lleis que van facilitar l’implantació d’aquests tipus de centrals i que obligaven als ajuntaments a planificar el seu desplegament, si bé a Pollença mai es va realitzar aquesta planificació.
Davant aquesta situació, el Govern de Marga Prohens ha derogat aquesta normativa i ha establert una moratòria per poder ordenar aquest tipus de projectes i poder donar veu als municipis i als seus ciutadans. Mentre el Govern de les Illes Balears defensa el territori, el Govern de Pedro Sánchez ha aprovat el Reial Decret-Llei 7/2026 que declara aquest tipus d’instal·lacions d’interès públic superior i aposta per accelerar-ne la seva implantació.
Per tot això, des del PP de Pollença demanen al Govern balear que segueixi impulsant els canvis legislatius necessaris per impedir que aquestes instal·lacions puguin ubicar-se en sòl rústic del municipi i al Govern d’España que es faci enrere i deixi de fomentar la implantació d’aquest tipus d’instal·lacions.
“Des del PP de Pollença seguirem defensant el nostre paisatge, el nostre sòl rústic i el dret dels veïnats a decidir sobre el futur del seu municipi. Pollença es protegeix!”
Compartir artículo











