Bernat Vallori: “El PSOE torna a crear alarma amb afirmacions falses sobre un conveni que, precisament, es basa en les garanties ambientals i el control públic”
El Consell de Mallorca encapçalat pel president Llorenç Galmés reduirà un 10 % la tarifa de residus als mallorquins amb efectes retroactius des de l’1 de gener complint amb la paraula donada
El Partit Popular de Mallorca ha desmentit les afirmacions del PSIB-PSOE sobre el conveni per al trasllat i tractament dels residus d’Eivissa, acusant els socialistes de “generar alarma de manera irresponsable” i de “mentir deliberadament per intentar desgastar un projecte que aporta una solució ambiental per al conjunt de les Illes Balears”.
El portaveu adjunt del Grup Popular al Consell de Mallorca, Bernat Vallori, ha assegurat que “el PSOE torna a recórrer a la por i a la desinformació perquè no té cap projecte alternatiu. Parlen d’opacitat quan el conveni és públic, l’expedient està a la seva disposició i s’ha informat de cada passa del procediment”.
Vallori ha recordat que el trasllat dels residus encara no s’ha iniciat perquè s’estan ultimant els darrers tràmits administratius previs a la signatura del conveni entre els dos consells insulars. “Fa mesos que anuncien catàstrofes imminents i la realitat és que encara no hi ha ni data d’inici perquè aquest govern està fent les coses amb rigor, complint escrupolosament tots els procediments i garantint la màxima seguretat ambiental”, ha afirmat.
El portaveu popular també ha desmentit una de les principals acusacions del PSIB. “El conveni estableix que els residus arribaran en bales compactades. Només de manera excepcional i temporal, si les proves pilot així ho requereixen, es podran transportar a granel, sempre sota estrictes condicions tècniques, amb sistemes de cobriment hermètic i sota la supervisió del Servei de Residus del Consell de Mallorca”, ha explicat.
“Per tant, el que ha dit avui el PSOE és senzillament fals. Intenten convertir una excepció tècnica, limitada i temporal en la norma general per generar alarma entre la ciutadania”, ha remarcat.
El PP també ha recordat que el trasllat de residus entre illes està plenament emparat per la Llei de Residus de les Illes Balears i pel Pla Director Sectorial de Residus de Mallorca, aprovats l'any 2019, quan governava precisament el Pacte d'esquerres.
“Resulta sorprenent que ara qüestionin una possibilitat que varen incorporar ells mateixos a la legislació. Una vegada més, el PSOE canvia de criteri segons si governa o està a l'oposició”, ha assenyalat Vallori.
A més, el portaveu popular ha defensat que aquesta iniciativa dona resposta a un problema ambiental d'abast autonòmic. “L'abocador d'Eivissa està pràcticament al final de la seva vida útil i aquesta col·laboració entre institucions permet avançar cap a l'objectiu europeu d'abocadors zero aprofitant una infraestructura com Son Reus, que actualment treballa aproximadament al 70 % de la seva capacitat”, ha destacat.
En aquest sentit, ha recordat que el total de residus de rebuig que genera anualment Eivissa equival aproximadament al que Mallorca tracta durant un mes de temporada alta, la qual cosa evidencia que Son Reus disposa de capacitat suficient per assumir aquest tractament amb totes les garanties.
Vallori també ha posat en valor els beneficis econòmics de l'acord. “El transport serà assumit íntegrament pel Consell d'Eivissa, que també pagarà la tarifa corresponent per cada tona tractada. Aquest acord, juntament amb l'aportació de 50 milions d'euros del Govern de les Illes Balears, permetrà reduir un 10 % la tarifa de residus als mallorquins amb efectes retroactius des de l'1 de gener, complint així el compromís adquirit pel president Llorenç Galmés. Per al Partit Popular, els doblers estan millor a les butxaques dels ciutadans que no a l'Administració”, ha afirmat.
Finalment, el portaveu adjunt ha recordat que l'actual equip de govern “es va trobar un forat de prop de 40 milions d'euros en el sistema de residus, conseqüència d'una tarifa irreal aprovada pel Pacte d'esquerres en un any preelectoral”.
“En lloc de donar lliçons, el PSOE hauria d'explicar per què va deixar aquest desequilibri econòmic i per què ara intenta desacreditar un projecte que compleix la llei, reforça la cooperació entre illes, ofereix totes les garanties ambientals i, a més, permetrà estalviar doblers als mallorquins. El PSOE hauria de deixar de sembrar dubtes i començar a actuar amb responsabilitat. Mallorca necessita solucions, no campanyes de desinformació”, ha conclòs Vallori.
Compartir artículo











