· José Vicente Marí: “el Congrés infligeix un dur correctiu a les polítiques de transports de Sánchez”
· Destaca que el Govern es veu obligat a introduir nombroses esmenes proposades pel PP en benefici dels ciutadans
· L'esquerra rebutja l'esmena del PP d'un pla de descarbonització del transport marítim
· Rebutjada també l'esmena d'inversions estatals en matèria de ferrocarril per a Mallorca
El Congrés dels Diputats ha blindat avui la gratuïtat del transport públic per a 2026 arran de l'esmena aprovada dimecres passat al Senat gràcies al Partit Popular. El portaveu adjunt José Vicente Marí ha explicat que “el Congrés ha infligit un duro correctiu a les polítiques de transports de Sánchez. El ministre Puente va plantejar una llei de mobilitat en la qual ni ell mateix creia, com va explicar, i tampoc és la llei del PP. No obstant això, hem sabut articular, una vegada més, la majoria alternativa al Govern, que s'ha vist obligat a introduir nombroses esmenes proposades pel PP en benefici dels ciutadans”.
“Les àmplies majories dels grups parlamentaris en les Corts Generals han estat determinants per a tirar endavant una iniciativa que reconeix el fet insular i garanteix que tant Balears com Canàries comptin amb una ajuda específica de l'Estat per a finançar aquesta gratuïtat. És fonamental per a la mobilitat de treballadors, estudiants i famílies, ja que es manté el descompte del 100% en els abonaments i títols multiviatge”.
“El lògic hauria estat que el propi Govern impulsés aquesta mesura, però ja sabem que Sánchez ni governa, ni està, ni se l’espera, per la qual cosa el PP ha tornat a demostrar la responsabilitat i la defensa ferma dels interessos dels ciutadans de Balears en una esmena que avui no es podria haver inclòs de no haver prosperat en la Cambra Alta”, ha afegit. A més, ha celebrat “el canvi d'opinió del PSOE: la setmana passada ho van votar en contra i
avui, conscients que anaven a perdre la votació i la proposta sortia amb o sense ells, no els ha quedat un altre remei que votar-la a favor. Hauran de donar explicacions de per què no volien la gratuïtat del transport per a Balears”.
“De la mateixa manera que hauran d'explicar els motius pels quals PSOE i Sumar Més estan en contra que l'Estat financi les infraestructures ferroviàries a Mallorca. No han estat res previsors amb les necessitats en matèria ferroviària, i tots dos han rebutjat el conveni ferroviari, deixant a Mallorca sense la possibilitat de finançament, ja sigui directament o bé a través de conveni com planteja la presidenta Marga Prohens. L'esmena demanava la declaració de Balears com a interès estratègic i general per part de l'Estat.
“Una altra esmena introduïda pel PP, i rebutjada pel Congrés, que afecta les Illes Balears és l'obligació que l'Estat contribueixi en el finançament d'un pla nacional per a la descarbonització del transport marítim, essencial per a les nostres illes. És a dir, dotació econòmica perquè el Govern assisteixi a les empreses en la seva transició cap a la descarbonització dels seus vaixells i actius i, en definitiva, millorar el nostre medi ambient”, ha conclòs.
Compartir artículo









